התקשרו 03-6101800|sales@impactsoft.co.il

המדריך המלא לשיווק באימייל

המדריך המלא לשיווק באימייל

By |2019-12-24T14:13:44+02:0024/12/2019|

 

המייל מהווה מאז ימי שחר האינטרנט ועד היום, כלי שיווקי איכותי. ניתן להשתמש בו, בכדי לבסס חיבור אותנטי יחד עם האנשים שהכי חשובים לקיום העסק שלנו – הלקוחות הקיימים שלנו.

 

שיווק באמצעות המייל אינו ספאם כלל, אלא פנייה אישית מכם. נכון, אתם לא חברים או בני משפחה, אבל אתם בהחלט משהו. הלקוחות לא היו נותנים לכם את המידע שלהם בקלות ואם כך, הם סומכים עליכם ואוהבים את המותג שלכם. מהרגע שהמידע בידכם, אתם יכולים להשתמש בו היטב, בכדי לבסס מערכת יחסים עמוקה ורווחית עם הלקוחות שלכם.

 

כדאי לכם להיעזר במייל בכדי לגרום ללקוחות הקיימים שלכם להירשם לרשימת התפוצה שלכם ובזכות זאת, להביא למערכת יחסים לטווח ארוך. בכדי לעשות זאת, יהיה עליכם לספק עבורם תוכן רלוונטי ובעל ערך, שמתקשר למוצרים או לשירותים שלכם או מעניין אותם בתור קהל יעד. המטרה הסופית היא, כמובן, שהתוכן יעודד אותם לשוב אליכם ולרכוש מכם שוב, אך הוא מתמקד בעיקר בצרכים וברצונות של הלקוח.

 

אם תדאגו לכלול את הלקוח שלכם ואת מה שמעניין אותו בכל מייל שתשלחו, הלקוחות שרשומים אליכם לא רק יקראו אותם, אלא יצפו אליהם ולתוכן שטמון בהם.

 

היתרונות בשיווק באמצעות המייל

 

  • בונה מערכת יחסים – יוצר קשר בין המותג ובין הלקוח, שהוא אישי ומאפשר השתתפות והתחייבות מסוימת.
  • מגביר מודעות למותג – ככל שתשלחו יותר מיילים, כך אתם מטביעים את החותם של החברה שלכם עמוק יותר, ובהרבה יותר אנשים. מותג מוכר, הוא מותג פופולרי.
  • מידע נוסף אודות הלקוחות – היעזרו במיילים בכדי לחלוק תוכן רלוונטי בבלוג שלכם או בכללי, בכדי לחזק את המותג שלכם. בסוף כל תוכן, דאגו להשאיר את האפשרות ללקוחות להשאיר פרטים נוספים, שיסייעו לכם לפנות אליהם בפלטפורמות נוספות כמו בטלפון או בעמוד הפייסבוק.
  • שיווק מוצרים – פרסמו מיילים שמציעים ללקוחות שלכם מוצרים במבצעים או מוצרים שהם אוהבים. 
  • דאגו לתוכן כללי – תוכן שיעודד את הלקוחות שלכם לפנות אליכם, משום שהם יזכרו כמה התוכן שלהם לימוד אותם וסייע להם לקבל החלטות מושכלות.

 

הכל מתחיל בהתחלה

 

אם אתם רוצים לבנות קמפיין מיילים שהוא חזק ואיכותי, יהיה עליכם לפעול לפי הצעדים הבאים:

 

בנו אסטרטגיה

 

כל אחד מהלקוחות שלכם מקבל 121 מיילים ביום בממוצע. כלומר, אם לא תפתחו אסטרטגיה איכותית, המיילים שלכם ילכו לאיבוד בקהל המיילים או גרוע מכך, יישלח לתיקיית הספאם, שבה איש לא באמת מסתכל.

 

אסטרטגיה טובה, היא כזו שבמהלכה אתם דואגים לשלוח מיילים ללקוחות על בסיס קבוע. המיילים אמורים להעביר מידע מעניין, שהלקוחות באמת ירצו לקרוא. לוקח זמן לאפיין את התוכן המתאים, אך אלו הם השלבים שיסייעו לכם לייצר אסטרטגיה חזקה, בעלת תוכן אינפורמטיבי באמת:

 

  1. הגדירו את קהל היעד שלכם – מייל איכותי הוא כזה שהוא רלוונטי לקהל שקורא אותו. כמו כל דבר בשיווק, מומלץ להתחיל עם האישיות של הלקוח: לנסות להבין אותה, להבין מה הוא רוצה, להבין כיצד הוא מגיע למצב שהוא מעוניין לרכוש מוצר, ולייצר עבורו קמפיין של מיילים, שיעניינו אותו בהתאם.

 

  1. בססו מטרות – לפני שאתם שמים לכם מטרות לקמפיין, דאגו לערוך את המחקר שלכם. מחקר אודות סטטיסטיקות ונתונים שונים אודות מיילים שנשלחים ללקוחות שלכם, וללקוחות של אחרים שעשויים לעניין אתכם. בעלי עסקים אחרים, כבר הצליחו להפנט את הלקוחות שלהם בתוכן איכותי, לכן מומלץ לראות מה הם עשו שהצליח להם, ולנסות לשדרג את המייל שלכם בהתאם ואף באופן מקורי יותר.

 

  1. השאירו מקום להשארת פרטים – בכדי לשלוח את המיילים ללקוחות, ראשית אתם זקוקים לרשימת המיילים של הלקוחות. המיילים מגיעים מהאנשים עצמם, כאשר הם מעניקים לכם את הרשות לשלוח להם תוכן רלוונטי. בכדי לבנות את הרשימה הזו, אתם זקוקים למספר דרכים שיאפשרו לכם להשיג את המיילים הללו: מכרטיסי מועדון, מהודעות באתר שלכם שמבקשות להירשם או להשאיר פרטים וכדומה.

 

אם רשימת המיילים שלכם עדיין קטנה, אל דאגה, כולם חייבים להתחיל במקום מסוים. רוב הפעמים, נדרש זמן רב לבסס תפוצת מייל גדולה ואיכותית.

 

  1. בחרו את סוג הקמפיין – קמפיינים במייל משתנים ועשויים להיות מאוד מבלבלים: האם לשלוח ניוזלטר שבועי? האם כדאי לשלוח מייל אודות כל מוצר חדש שיוצא? אילו מאמרים בבלוג כדאי לנו לכתוב?

 

השאלות הללו עולות במוחו של כל משווק. התשובה היא סובייקטיבית. קיימים סגנונות רבים של מיילים, כאשר ההחלטה שלכם אמורה להתבסס על האפיון של קהל היעד שלכם. האם קהל היעד שלכם ייהנה לקרוא ניוזלטר? האם הוא מגיב למבצעים ולמוצרים חדשים בהתלהבות? הסטטיסטיקות והמחקר שתעשו, יסייעו לכם לייעד עבורם את סוג המיילים שהם אוהבים, בכדי שבאמת יפתחו אותם מידי שבוע. 

 

  1. היכנו לוח זמנים מסודר – כאשר אתם שולחים תוכן באופן עקבי, אתם מעודדים את הלקוחות שלכם לזכור כי ביום ספציפי בשבוע, הם יכולים לצפות למייל מעניין מכם. כדאי לכם לקבוע את זמני השילוח של המיילים מראש, ואפילו לדאוג ליידע את הקהל שלכם אודות התאריכים מראש.  

 

  1. נתחו את התוצאות שלכם – בסופו של דבר, המטרה של שליחת המיילים היא לעודד את הלקוחות לפנות אליכם ולכן, מומלץ לבדוק שהם אכן עושים זאת. כיום ישנן מערכות רבות, שיסייעו לכם לייצר סטטיסטיקות ולבחון כמה לקוחות פתחו את המייל שלכם, והאם הוא אכן הניע אותם לשוב ולרכוש מכם. המידע הזה יסייע לכם להתאים את האסטרטגיה שלכם, כך שתהיה נכונה יותר עבור הלקוחות ואכן תביא לרכישות.

 

נמשוך את הלקוחות להשאיר פרטים

 

מייל שמכיל תוכן מעניין, אינפורמטיבי ואיכותי, יסייע ללקוחות שלכם לפתח אמון כלפיכם, במוצרים שלכם וכתוצאה מכך, לשוב לרכוש מכם. אך בכדי שתהיה רשימת לקוחות לשלוח לה מידע, ראשית אתם זקוקים למייל של אנשים רבים.

 

אתם יכולים לפתות את הלקוחות להשאיר את המייל שלהם לאחר כל רכישה, בכדי לקבל מכם הצעות אודות מבצעים ותוכן אינפורמטיבי. אפשרות אחרת, היא להציע להם ליהנות מתוכן ברמה גבוהה, בתמורה למייל שלהם: מחקר, ספר אינטרנטי, מדריך וכדומה, יעודדו את הלקוחות להשאיר את המייל בעבור התוכן.

 

כאשר מדובר בשירות פיזי, אתם תמיד יכולים להציע שי קטן בתמורה למידע או הצטרפות למועדון חינמי, שמחייב השארת מידע כגון מייל.

 

השתדלו להדגיש כי המידע, המועדון או השי כולם יתרמו לחייו של הלקוח ויציגו פתרונות לבעיות שונות, עמן הוא מתמודד. הבטיחו כי מדובר בדרכי פעולה קלות, שיוכלו ללמוד ולאמץ לחייהם בקלות. הבטיחו כי תדאגו לייצר תוכן נוסף בעתיד, ולהמשיך להרחיב את הידע שלהם בתחום שלכם, להציע להם מבצעים ולהפנות אליהם פריטים שיתכן ויתעניינו מהם.

 

ברגע שהלקוחות משאירים את המידע, טמון בידכם המפתח ליצירה של לקוח קבוע, שבוטח בכם ומעוניין לרכוש רק מכם. 

 

מערכת ה- CRM מסייעת לכם להטמיע את כל המידע הזה בקלות, כך שכל העובדים שלכם יוכלו ליהנות מגישה נוחה למידע. המערכת תסייע לאפיין את העדפות הגלישה של הלקוחות, לייצר מיילים מושכים ומותאמים, שיעודדו את הלקוחות לפנות אליכם ולייצר סטטיסטיקות שבוחנות אם האסטרטגיה הנכונה אפקטיבית, בכדי להוסיף ולשדרג אותה. 

 

בזכות מערכת ה- CRM, אתם לא רק מושכים לקוחות חדשים, אתם דואגים לשמר ולחזק את מערכת היחסים שלכם עם האנשים החשובים ביותר – הלקוחות הקיימים שלכם.