התקשרו 03-6101800|sales@impactsoft.co.il

המדריך לטרגוט לקוחות- איתור לקוחות ברחבי הרשת

המדריך לטרגוט לקוחות- איתור לקוחות ברחבי הרשת

By |2020-01-20T10:08:53+02:0020/01/2020|
  • טרגוט לקוחות ברשת, מאפשר לכם לייעל בצורה משמעותית כל קמפיין שאתם מעלים לרשתות החברתיות, ולהגדיל את רווחי החברה.
  •  שימוש במערכת הCRM יכול לעזור לכם לבנות את פרופיל הלקוח האידיאלי ממנו ניתן ליצור את הקמפיין הראשון.
  •  שילוב אסטרטגיות איתור לקוחות מתקדמות, מסייע לכם במיקוד הקמפיינים לקהלי יעד אופטימליים. כך, תוכלו לאסוף את השירותים והמוצרים שלכם בדיוק לקהל הלקוחות הרלוונטי, תוך צמצום ההשקעה באסטרטגיות פרסום שונות.

מה הוא טרגוט לקוחות ואיך ניתן לייעל אותו לטובת העסק שלכם?

בעולם השיווק הדיגיטלי, פעמים רבות אתם נדרשים לבצע חישובים ממוקדים למדי, על מנת לשפר בצורה משמעותית את ביצועי הקמפיינים הממומנים שלכם. אחת הפעולות החשובות ביותר של בעל עסק צריך לבצע, כאשר הוא רוצה לייעל את הקמפיינים ברשתות החברתיות הוא לטרגט את קהל הלקוחות המתאים לשירותים אותם הוא מציע. טרגוט הוא בעצם פעולת איתור לקוחות מתקדמת, על-ידי חלוקת קהל הגולשים לקבוצות על פי פרמטרים משתנים. הכרות עם מגוון רחב של אסטרטגיות פעולה בתחום הפרסום, מקל עליכם בעת התאמת הקמפיין לקהלי היעד השונים, ומאפשר ליצור מערכת יחסים פורייה עם לקוחות שונים.

פילוח לקוחות מקצועי- משפר את ביצועי האתר המכירתי

 לקוחות מעידים על עצמם היום, כי הם מושפעים בצורה משמעותית מהיחס שהם מקבלים ממותגים אשר מבצעים פילוח וטרגוט מקצועי באינטרנט. בדיוק מסיבה זו, חשוב לנהוג בצורה הוגנת אם קהל הלקוחות שלכם ולגרום להם להרגיש שאתם מדברים אליהם בגובה העיניים. מלבד שימוש במאפיינים דמוגרפיים פשוטים, כמו מיקום, מין, גיל או תחומי עניין, אתם יכולים להשתמש באלמנטים מתקדמים מאוד ולאתר לקוחות שיכולים להתעניין במוצרים שלכם. למשל, אם אתם רוצים ליצור טרגוט לקהלים חדשים וגדולים יחסית, ניתן להתחקות אחר קבוצות של רשתות חברתיות בהם יש לכם עניין וליצור פרופיל של לקוח ממוצע באותן הקבוצות. כך תוכלו להביא לאתר מכירתי שלכם, בדיוק את קהל הלקוחות אותו אתם יכולים לשרת במקצועיות.

ניצול מערכת  CRM לטובת טרגוט לקוחות

 כאשר יש לכם בתוך מערכת ה CRM מידע רב אודות הלקוחות הקיימים שלכם, אתם יכולים לנצל אותו בצורה אופטימלית, על מנת לצבור עוד לקוחות חדשים לחברה שלכם. במערכת, מוזן מידע רב אודות הלקוחות המרכזיים שלכם כמו למשל מבנה החברה, סוגי המוצרים והשירותים ללקוחות הקצה, מידע על חברות מתחרות ואפילו מידע על תוכניות החברה לעתיד. כאשר אתם רוצים לחפש לקוחות חדשים, אתם יכולים להשתמש במידע הזה על מנת לטרגט את הלקוחות של החברות המתחרות, ליצור פרופיל לקוח קצה מדויק ולהעמיק את הקמפיינים הקיימים מבחינת פילוח שוק דמוגרפי. זו היא נקודת התחלה מצוינת לקמפיין הממומן הראשון שלכם.

אסטרטגיות לטרגוט לקוחות

בשביל לייעל את תהליך טרגוט הלקוחות, מומלץ לפעול בחמשת אסטרטגיות הפעולה הבאות:

  1. הגדרת לקוח פוטנציאלי-  צרו את דמות הלקוח האידיאלי אשר יכול להתעניין ברכישת המוצרים שלכם. הגדירו מהם קווי האישיות שלו וצרו לו פרופיל מלא כולל פרטים דמוגרפיים. כאשר אתם מתחילים לפרסם את המותג, העלו מודעה ייעודית לאותו לקוח אידיאלי בצורה ספציפית על מנת לראות אם יש ביקוש מבחינת קהל היעד. 
  2. ניתוח מילות מפתח- זיהוי של מילות מפתח אשר קשורות למוצר שלכם מאפשר לכם לקלוע לטרנדים חמים בנישה. אם אתם מכירים את מילות המפתח הנפוצות בנישה שלכם, ניתן לטרגט את הלקוחות על פיהן כבר מן השלבים הראשונים לכל קמפיין. יחד עם זאת חשוב לשים לב לתנודות במילות המפתח, ולעלייתן של מילים טרנדיות ולשלב אותן בקמפיינים הפרסומיים השונים. למשל, כאשר מדובר בתחום השירותים ללקוח, ניתן להשתמש במילים כמו "מבצע סוף עונה".
  3. תקשורת אפקטיבית עם קהל הלקוחות- בכל פעם שקהל היעד לטרגוט שלכם משתנה, גם צורת התקשורת שלכם חייבת לעבור שינוי על מנת להתאים את עצמה. תקשורת אפקטיבית, היא היכולת להעביר מסרים בצורה יעילה וברורה, דרך כל ערוץ תקשורת שהוא אל מקבל המסר. התאימו את צורת התקשורת שלכם, כולל סגנון תקשורת ושימוש בסלנג, לקהל היעד של הקמפיינים שלכם. שימוש יעיל יוצר שפה משותפת עם הלקוחות, אשר מעודדת אותם ליצור חיבור רגשי למותג שלכם, ובהתאמה גם להגיב לפרסומים אותם אתם מעלים לרשת. לפעמים, שימוש בסלנג או בשפה יומיומית היא דרך הפעולה היעילה ביותר, ולכן אל תחששו לשוחח עם הלקוח שלכם, דרך פלטפורמות כמו גוגל או פייסבוק. בהתחשב בעובדה שאתם חייבים לשבור את הקרח אל מול הלקוח, שימוש באסטרטגיות תקשורת אפקטיבית, הוא צעד משמעותי בדרך אל המטרה שלכם.
  4. טרגוט לקוחות ספציפיים על ידי תוכן סטנדרטי- בדיוק כמו השימוש בתקשורת אפקטיבית, גם על ידי תוכן אתם יכולים למקד את המסרים שלכם לקהל יעד ספציפי. לא רק התקשורת המילולית היא חשובה ליצירת מערכת יחסים לקוח, אלא גם התוכן אשר מלווה את המסרים. שימוש בכלי גרפיקה מתקדמים, מיתוג קבוע ואפילו צבעים זהים לכל פוסט, גורם ללקוחות שלכם לזהות את המותג תוך שניות ספורות. אם אתם מצליחים לתפוס את תשומת הלב של הלקוח, סימן שיצרתם מותג חזק, וברור לגולשים. הצרכנים מתחברים לתוכן שמעניין אותם, ולכן הם מוכנים לצרוך אותו בכמויות גדולות יותר ממותגים מוכרים ואהובים. אם כבר הצלחתם ליצור את הפרופיל המדויק של לקוח אידיאלי, יהיה לכם קל יותר למשוך אותו למותג שלכם באמצעות תוכן שגרתי ויומיומי שהוא כבר מכיר ואוהב לצפות בו.
  5. שימוש במובילי דעת קהל- אחד מהטרנדים החזקים ביותר בעולם הפרסום והשיווק ברשת, הוא השימוש באושיות רשת מובילות על מנת לפרסם מוצרים ושירותים לקהל הרחב. השימוש במובילי דעת קהל, אפקטיבי במיוחד כאשר מדובר על קהלים צעירים. אלו קהלים שבדרך-כלל מוכנים להקשיב לדעתם של סלבס ואושיות רשת, והופכים במהרה ללקוחות משלמים. שיתוף פעולה עם מוביל דעת קהל, בעל כמות גדולה של עוקבים ברשתות החברתיות, מעלה על המותג שלכם לתודעה, באמצעות פוסט אחד. יחד עם זאת, חשוב לבחור מוביל דעת קהל אשר פונה לקהלים אותם אתם מחפשים לטרגט בצורה האידיאלית. לעיתים ניתן אפילו להיעזר בכמה אנשים, בעלי כמות עוקבים קטנה יותר, אך מדויקת מבחינת פילוחים. הקהל מגיב בצורה מהירה ועוצמתית מאוד לשימוש במובילי דעת קהל, כך שאתם יכולים להביא לשיפור משמעותי ביחסי ההמרה והמכירות של המותג.

קהל היעד האידיאלי הוא קהל יעד משלם

מעקב אחר קהל היעד שלכם, בעזרת כלים מקצועיים, אמינים ועוצמתיים, יכול לעזור לכם לשפר באופן משמעותי את סוגי הפרסומים שאתם מעלים בכל קמפיין. לפיכך, מומלץ להשקיע משאבים, כמו גם מחשבה על מנת ליצור אסטרטגיית פעולה עוד טרם העלאת הקמפיין הראשון לרשת. לאחר שבחנתם את ההשפעה של הקמפיין על קהל הלקוחות,  אתם יכולים לבצע התאמות בתהליך הטרגוט, על מנת למקד את החשיפה. זכרו כי בסופו של יום, כל לקוח שמקליק על מודעה שלכם, הוא פוטנציאל לסגירת עסקה נוספת ולהגדלת הרווחים. על כן האינטרס החשוב ביותר שלכם הוא למקד את החשיפה, בדיוק לסוג הגולשים אשר יבצעו רכישה מכם בסבירות הגבוהה ביותר.