התקשרו 03-6101800|sales@impactsoft.co.il

יצירת תוכן אפקטיבי למשפך השיווקי

יצירת תוכן אפקטיבי למשפך השיווקי

By |2020-05-17T14:47:09+03:0017/05/2020|
  • איך ליצור תוכן שמגדיל את אחוזי ההמרה במשפך השיווקי.
  • איך לבנות משפך שיווקי להגדלת המכירות.
  •  הבנת הצרכים והכאבים של הלקוח.

הצלחת המשפך השיווקי תלויה בעיקר בתוכן שלכם ובאסטרטגיה שעומדת מאחוריו. איך יוצרים תוכן שפוגע בול? כל התשובות במדריך שלפניכם.

אין כמעט עסק שלא משתמש במשפך שיווקי. ועדיין, מיום ליום קשה יותר לייצר את התוצאות הרצויות. הסיבה היא לרוב איכות המסרים והדיוק בתוכן של המשפך. אז איך עושים את זה נכון? כל הפרטים במדריך שלפניכם.

מהו משפך שיווקי ולמה צריך אותו בכל עסק?

המשפך השיווקי הוא כלי שיעזור לכם להביא לקוחות חדשים לעסק על בסיס קבוע.

איך זה עובד?

המשפך בנוי משלושה חלקים. חשיפה, חינוך ומכירה. כל אחד מהשלבים אמור להעביר את הלקוח תהליך שבסופו הוא ירכוש את המוצר.

זו הסיבה שכל עסק צריך להתנהל עם משפך כאפיק שיווק פעיל כל הזמן. לאחר פעם או פעמיים תלמדו איך ליצור קמפיין ומשפך שמביאים תוצאות מעולות לעסק. כמו כן חשוב לזכור, כשמעבירים את הלקוח תהליך נכון הרכישה קלה לו הרבה יותר.

ההצלחה או הכשלון של המשפך שלכם תלויה ברמת הדיוק שלו לאורך השלבים. בשביל זה בדיוק הכנו לכם את המדריך הזה. תלמדו איך ליצור משפך שמייצר תוצאות בזמן שהמתחרים שלכם נאבקים להחזיר את השקעת השיווק דרך המשפכים שלהם.

איך יוצרים משפך שיווקי אפקטיבי?

כדי להבין את זה נשאל שאלה. מה נקודת המוצא של הצרכן הממוצע בימינו כשהוא פוגש מודעה, מייל או כל מסר שיווקי? פסיבית לחלוטין כנראה.

הלקוח של ימינו מצויד במנגנוני סינון מתקדמים שמאפשרים לו לזהות כל בדל של "עוד משווק", העניין הוא, שהמסנן די אכזרי והוא לא תמיד יודע להבחין בין הרעים לטובים.

אז מה הפתרון?

הפתרון הוא לייצר תכנים שפוגעים בנקודות הרגשיות הנכונות במגע עם הלקוח. עולם השיווק משתנה כל הזמן אך לא האנשים. הסיבה שמאוד קשה לכם להיכנס לראש של לקוח היא בגלל ריבוי התכנים שהוא מוצף בהם, המוח מפתח מנגנון שמסנן בצורה קפדנית מידע לא רלוונטי. מה שנשאר על מקומו זה האדם. הרצונות. הרגשות. הפחדים. החלומות הילדותיים שמלווים אותו והם שם כדי להישאר.

בבסיס המשפך וודאו שבכל התהליך אתם עוברים עם הלקוח תהליך ריגשי ייחודי, כזה שהוא עדיין לא חווה, פשוט משום שאף אחד לא ניתח כל כך טוב את הבעיות שלו ומה שהוא מרגיש.

זה מה שייחד את המסרים שלכם, את הערך שתתנו לו וזה מה שיאפשר לכם להיות עמוק ברשימת האנשים המשפיעים עליו ובסופו של תהליך הוא ירכוש מכם.

כמובן שזה לא המרכיב היחיד שתצטרכו, אך אל דאגה, בשורות הבאות תראו את כל מה שאתם צריכים ליצירת משפך שהשוק מגיב אליו אחרת.

השלבים במשפך והדגשים החשובים:

המשפך מורכב משלושה חלקים עיקריים.

בשלב הראשון – החשיפה. כאן אנשים יחשפו אליכם לראשונה והאתגר שלכם הוא להכניס אותם פנימה לתוך התהליך.

השלב השני – נתינת ערך ללקוח. עזרה בפתרון לבעיה הספציפית שהגדרתם.

השלב השלישי – להמיר את הלקוח בפתרון ייחודי שעונה על הצרכים שלו.

  1. חשיפה:

בשלב הזה תרצו לחשוף את הלקוח לצדדים הנכונים בעסק. אין צורך להיראות מגניבים רק כדי לשכנע את הלקוח להיכנס ולהבין שהוא שוב רואה את אותם תכנים שהוא לא מעוניין בהם. כדי להכניס את האנשים הנכונים לתהליך שלכם, כדאי לחשוף צדדים מסוימים בעסק ולהטמיע אותם במסרים השיווקיים.

למשל, אם קהל היעד שלכם הוא בעלי עסקים שהם all in על ההצלחה בעסק, זה סוג האנשים שאתם מחפשים, תיצרו תוכן מעניין שמדבר על מחויבות להצלחה ועל המעורבות של בעל העסק בתהליך. כך תכניסו למשפך את האנשים שאתם מחפשים ושיש להם מכנה משותף רחב בערכים.

נקודה נוספת וחשובה לא פחות. בכל מסר בשלב החשיפה התוכן אמור לנגוע בנקודות רגשיות חזקות כמו הפתעה, כאב ספציפי, דחיפות, תיאור מצב הצלחה. חשוב להדגיש, בנקודה זו אתם לוקחים סיכון מסוים וכדאי להיות מודעים אליו.

אם המסרים שלכם יגעו ברגשות כלליים או בחלומות שכבר מפוזרים בשוק, פספסתם את המטרה. הסיבה לכך היא שרגשות עלולים לפעול לרעתכם כמו לטובתכם. לכן, חשוב להיות ספציפיים עם הרגש שאתם מטמיעים ולוודא שהפנייה היא בצורה עקיפה.

  1. נתינת ערך ללקוח.

זהו השלב שבו התפקיד שלכם ליצור אצל הלקוח מספר רגשות ודעות עליכם. אם הלקוח סימן V על הרשימה הזו הסיכוי שתהפכו אותו ללקוח משלם עולה בעשרות אחוזים.

הנה הרשימה:

  1. אתם מבינים אותו יותר מכל אחד אחר שהוא פגש – הזדהות.
  2. אתם מקצוענים בתחום ויודעים להוביל אותו לנקודה שהוא רוצה בחיים שלו – בטחון.
  3. אתם כאן כדי לעזור לו בצורה של win win אתם פותרים לו את הבעיה והוא יהיה לקוח שלכם בתמורה – שקיפות. (שיווק מושך ולא דוחף)
  4. להציף את הרגשות הנכונים – הנעה לפעולה.

עכשיו, דמיינו שבכל אחד מהמדדים הללו יש מספרים מ-0– 10. בשלב הזה תרצו לייצר תכנים שמעלים אתכם מנקודה 0 לנקודה 10. ככל שהציון שלכם יותר גבוה בארבעת הפרמטרים הללו אתם לגמרי מתקרבים ליעד.

אם שמתם לב, כל ארבעת הפרמטרים הם בסך הכל רגשות אנושיים, זה כל מה שאתם צריכים.

ולפרקטיקה, איך מייצרים תכנים כאלו?

בשלב הזה תצטרכו לבנות גאנט של תכנים (תמהיל נושאים), לרשימת התפוצה או כל דרך שבה אתם מפרסמים את התוכן. תמהיל הנושאים יהיה מורכב מארבעת הפרמטרים הנ"ל כאשר בכל אחד "תשתלו" מסר אחד בצורה מקורית ומעניינת.

למשל, בקטגוריה הזדהות, תוכלו לייצר תכנים שקשורים לאתגרים שלכם ושל הלקוח הפוטנציאלי ביום יום או בנוגע לתחום הספציפי של העסק.

כמובן שכדי לעשות את זה נכון, תצטרכו להכיר את הלקוח על בוריו או לפחות כמו כף היד שלכם.

  1. הנעה לפעולה, סגירה.

אם עברתם את כל השלבים בצורה נכונה הדרך לסגירת הלקוח לא תהיה קשה. אך עדיין יתכן שתצטרכו לתת סיבה טובה יותר ללקוח לפתור את הבעיה בדיוק במועד שבו החלטתם. כאן יכנסו לתמונה טכניקות סגירה שונות. לדוגמה, ניתן לשלוח ייעוץ חינם שבמהלכו אתם מציעים את המוצר. ניתן לשלוח שאלה ספציפית ללקוחות ולאפשר שיחת ייעוץ חינם למי שענה ובמהלכה תציעו את המוצר.

ישנם אין ספור טכניקות סגירה טובות, אך מה שיותר חשוב אלו שני השלבים הראשונים שיקבעו את כמות הסגירות והלקוחות הפעילים שיהיו לכם.

לסיום, אנו מקווים שהמדריך עזר לכם להבין איך לתכנן את המשפך השיווקי בצורה יעילה וחכמה ולהוסיף עוד ועוד לקוחות לעסק במהירות.