התקשרו 03-6101800|sales@impactsoft.co.il

מדוע כדאי לעבור מ- Excel למערכת CRM

מדוע כדאי לעבור מ- Excel למערכת CRM

By |2019-11-05T12:53:56+02:0005/11/2019|

 

מערכת ה- CRM היא מערכת שמטרתה להביא לניהול קשרי הלקוחות האופטימלי ביותר – היא פותחה בכדי להנגיש עבורכם את הכלים ואת הדרכים האופטימליות ביותר להזין את המידע שלכם, לגבות אותו ולצפות בו בכל עת – מכל מקום ובכל זמן.

 

מערכת ה- Excel היא מערכת מדהימה! היא מסייעת לבצע אינספור פעולות כגון חישוב באמצעות כלים מתמטיים וסטטיסטיים, ייצוגם במערך של גיליון או באמצעות כלים גרפיים מגוונים ואף לייצר מגוון רחב של טבלאות, שיכולות לייצג כל אספקט אפשרי, לכמת ולחשב אינספור היבטים של צרכים עסקיים.

 

ועם זאת, מערכת ה- Excel אינה מותאמת לניהול קשרי לקוחות באופן ספציפי: היא מהווה מעין "בובה על חוטים", שיהיה עליכם לייצר שוב ושוב ושוב ושוב, בכדי להגיע לאופטימיזציה של המידע, לשלוח את המסמכים לעובדים ולאנשי השיווק השונים ובכל העת – להסתכן באובדן של מסמכים קריטיים – החיוניים לתהליך השיווק, המכר והשימור של הלקוחות שלכם. 

 

מערכת CRM – מערכת מותאמת לניהול קשרי לקוחות (המידע מוזן באופן מסודר שנקבע מראש, כלים לניהול לוח זמנים ולסדרי עדיפויות…)

 

מערכת ה- CRM או Customer Relationship Management, הוקמה ובוססה בכדי לאפשר לכם לאגד את כל המידע אודות הלקוחות שלכם, במקום אחד בכל זמן ובכל עת: השמות שלהם, היסטוריית הרכישה שלהם, מספר הטלפון שלהם, כתובת המייל שלהם, דף הפייסבוק שלהם, כתובת הבית שלהם ואפילו ימי הנישואין שלהם, ימי ההולדת שלהם והמצב הסוציואקונומי שלהם – מערכת ה- CRM מפצירה בכם לפרט אודות הלקוחות שלכם כמה שיותר.

 

כאשר אתם מזינים את כל המידע האפשרי אודות הלקוחות שלכם, אתם זוכים למאגר מידע יוצא דופן, שיאפשר לכם ולצוות העובדים שלכם להכיר את הלקוחות שלכם, לאפיין אותם כיאות ועל ידי כך – לייצר פניות איכותיות, שמותאמות אליהם באופן ספציפי. 

 

הפניות הממוקדות, יביאו לפניות של לקוחות שבאמת מעוניינים במה שאתם מציעים, שהכירו אתכם באמצעות דרכי שיווק שמשכו אותם והניעו אותם לרצות לבצע רכישה.

 

לאחר שהלקוחות הללו מבצעים את הרכישות שלהם, הם מוזנים למערכת ה- CRM ועל ידי כך, מוסיפים למאגר המידע והניתוח של המערכת. גם אתם יכולים לשלב במערכת הערות אישיות משלכם, שיסייעו לכם לזכור מידע אודות הלקוחות שלכם ביעילות ולשלוף אותו בכל רגע נתון. המידע שנוסף למערכת, מסייע להתאים מחדש את מערך האפיון והפנייה אל הלקוחות – בכדי להבטיח כי אתם תמיד מעודכנים בהתאם לצורכי הלקוחות.

 

מידע שנגיש לכולם 24/7

 

יתרון משמעותי של מערכת ה- CRM, הוא שהיא מגבה את כל המידע שלה על ענן דיגיטלי, כמו גוגל דרייב או דרופבוקס. כאשר המידע שלכם מצוי ברשת, הוא בוודאות יישמר לעד. על ידי כך, אתם יכולים להבטיח כי המידע לעולם לא ילך לאיבוד ותמיד תוכלו ללמוד מהמידע ומהמסקנות שאגרתם על הלקוחות שלכם – גם בעוד 20 שנה.

 

בנוסף, מערכת ה- CRM מאפשרת לכם לחסוך זמן רב, משום שהיא מאפשרת לכל מי שברשותו שם משתמש וסיסמא – לגשת למידע המצוי בענן. בזכות זאת, כל העובדים שלכם יכולים לקבל את המידע הרצוי תוך שניות ולחסוך זמן בחיפוש אחר הקבצים או בציפייה כי ישלחו להם אותם ממחלקה אחרת.

 

מערכת ה- CRM אף מייצרת לוחות זמנים ומחלקת משימות עבור העובדים שלכם, בהתאם לתקצוב הזמן הפנוי שיש להם במהלך היום. כתוצאה מכך, העובדים שלכם חוסכים שעות עבודה רבות, שהיו מתבזבזות על אופן התכנון של המשימות, החלוקה שלהן לפי סדר עדיפויות ולפי עובדים. 

כאשר המשימות מתחלקות באופן אקראי, בדרך-כלל העובדים יבצעו אותן בשלווה ויחושו כי קיים שוויון ביניהם. העובדה שכל משימה מתוקצבת לפי זמן, מעוררת בהם מוטיבציה לבצע את המשימות במהירות האפשרית – בכדי להספיק את כל המוטל עליהם במהלך היום-יום.

 

ניהול מתווה השיווק שלכם באופן אופטימלי

 

עולם השיווק והפרסום מתבסס על היכרות מעמיקה עם קהלי היעד שלכם או במילים אחרות, הטיפוסים של האנשים שהסיכויים גבוהים כי הם זקוקים למוצרים או לשירותים שלכם וכי כאשר תפנו אליהם – הם ישמחו להכיר אתכם ולרכוש מכם.

 

אנשי שיווק ופרסום מאפיינים את הקהלים הללו, בהתאם למידע שאתם מספקים להם אודות הלקוחות שרכשו מכם עד היום, לצד החזון של החברה שלכם. ככל שתוכלו לספק להם יותר מידע, כך הם יוכלו לייצר מאמרים, פוסטים ומודעות שיימשכו את הקהל שמתאים למוצרים או לשירותים שלכם באופן ספציפי. 

 

בנוסף, חלק מתהליך האפיון של הלקוחות שלכם מתייחס לדרך שבה כדאי לאנשי השיווק שלכם לפנות אליהם: פרסומות בטלוויזיה, הודעות באמצעות הפלאפון, פוסטים ברשתות החברתיות, מאמרים אינפורמטיביים ומנועי החיפוש, הן כולן אפשרויות כדאיות. ועם זאת, ידוע כי קהל היעד שלכם לא בהכרח "משוטט" בכל הפלטפורמות הללו. מידע אודות העדפות הגלישה והצפייה של הלקוחות שלכם, יסייעו לאנשי השיווק שלכם להעריך לא רק כיצד לפנות אל קהלי הלקוחות שלכם, אלא היכן. על ידי פניה אל הלקוחות שלכם באמצעות הערוצים המתאימים בלבד, אתם אף תוכלו לחסוך הרבה כסף שככל הנראה היה מתבזבז לחינם. 

 

התאמת מערך המכר שלכם לקהלי היעד המתאימים

 

מערכת ה- CRM מאפשרת לאנשי המכר שלכם ליהנות מגישה אינסופית למידע אודות הלקוחות שלכם ובזכות זאת, לפתח תסריטי שיחה ודרכי פניה מותאמות, שיחמיאו ללקוחות שלכם ויניעו אותם לרכוש מכם. 

 

כאשר אנשי המכר שלכם מתכוננים לפגישה, מהותי שיכירו את הלקוח אליו הם מגיעים מכל בחינה. ככל שידעו יותר על המצב הסוציואקונומי הנוכחי שלו, על המצב המשפחתי שלו ומה שמתרחש בחייו כעת – כך הוא יוכל למצוא דרכים להתחבר אליו בצורה אותנטית יותר, להתאים לו את התוכנית הנכונה ביותר ולנטוע בו את הביטחון לומר "כן" ולרכוש.

 

נוסף, כאשר אתם מנהלים דיון מתמשך עם לקוח, אתם תמיד תוכלו להוסיף הערות אודותיו במערכת ה- CRM, כך שכשתיפגשו שוב תוכלו להפתיע אותו באכפתיות וביכולות הזיכרון שלכם. הדבר יעודד אותו להמשיך ולבצע עמכם עסקים בטווח הארוך.

 

תשמרו על הלקוחות קרוב ללב המותג

 

חטיבת שימור הלקוחות היא כמובן זו שמרוויחה יותר מכל משימוש במערכת ה- CRM. ראשית, במקום לייצר אינספור מסמכי Excel שיש להעביר בין כל העובדים – החטיבה תוכל ליהנות ממסמך אחד מסודר, שכבר מחולק לפי רובריקות. במסמך זה, הם יוכלו להזין את כל המידע הנחוש ואף יקבלו מוטיבציה להגדיל תושייה ולהוסיף מידע שיוכלו לאתר – בכדי לייעל את כלי השיווק והמכר של החברה.

 

בנוסף, מערכת ה- CRM מבטיחה כי שום לקוח לא "ילך לאיבוד במאגר" או "ייפול בין הכיסאות", כל ידי שילוח של הודעות מותאמות ואוניברסליות לכל הלקוחות באמצעות מיילים, הודעות פלאפון ועוד. 

 

מערכת ה- CRM מאפשרת לחטיבת שימור הלקוחות לפנות אל הלקוחות הקיימים שלכם עם מבצעים שרלוונטיים להיסטוריית הרכישה שלהם או קרובים ליום הנישואין שלהם או ליום ההולדת של אחד מילדיהם. באותו אופן, היא מאפשרת לעובדים שלכם לנסח פנייה חמה ואישית כלפי הלקוחות שלכם, כך שיחושו כי הם מיוחדים, כי אתם רוצים שיישארו חלק מהחברה שלכם ויזכירו להם לרכוש מכם כיום או כאשר הצורך למוצרים או לשירותים שלכם יתעורר בחייהם.

 

מערכת ה- CRM מאפשרת לכם ולעובדים שלכם, ליהנות ממערך שימושי וגמיש, שיישמר לעד בעולם האינטרנטי. המערכת מסייעת להנגיש את המידע לכל עובד ומייעלת את סדרי העדיפויות ואת לוחות הזמנים של העובדים שלכם. מעבר להיותה כלי שמותאם לניהול קשרי לקוחות, בניגוד ל- Excel, מערכת ה- CRM מותאמת להסיק מסקנות מהמידע המוזן ולסייע לכם ללמוד ולהכיר כלים חדשים, שיביאו את איכות השירות שלכם למצב אופטימלי.