Skyz CRM

מדריך מעשי לבניית אפיון / הגדרת צרכי הלקוח לבחירת מערכת CRM

אפיון צרכי לקוח במערכת CRM

מבוא

מסמך זה נבנה עקב פניות רבות של לקוחות המעוניינים לבנות ולהטמיע מערכת CRM בארגון שלהם. 

לקוחות מבקשים מאיתנו מסמך אפיון למערכת CRM כתבנית עבורם כדי לא להתחיל מאפס, וגם לקבל רעיונות מבעלי ניסיון בתחום. הרבה פעמים שמענו: "תביא לי מסמך של לקוח שלכם ותמחוק את הפרטים שלו כדי שנלמד מזה".  מה שלקוחות מחפשים נקרא בשמות שונים: אפיון מערכת מידע, אפיון אפליקציות, ניתוח מערכות מידע, מסמך אפיון מערכת crm, הטמעת מערכת מידע.

אז החלטנו לבנות מסמך שאינו אקדמי, ואינו מורכב. עם התאמה ללקוחות מכל גודל.

אם אתם מחפשים משהו יותר רחב אז תלחצו פה

 

יש שתי אפשרויות:

על "מה כדאי" לבחור כתבנו כבר מאמר מערכת CRM פופולרית מתקדמת או “תוכנה תפורה”?

 

מדוע צריך לאפיין את מערכת המידע שלכם

הגדרה נכונה של מערכת ה CRM שתטמיעו בארגון היא קריטית. באופן הבא:

אילו בעיות / חסמים אנו מעוניינים לפתור

ערכו רשימה לפי עדיפויות לדוגמה:

מה הערך המוסף שאנחנו רוצים להפיק מהמערכת החדשה

ערכו רשימה לפי עדיפויות לדוגמה:

 

את מי תשמש המערכת? או ה SCOPE של המערכת

הכן רשימה של משתמשי מערכת:

 

מיפוי תחומים

מכירות

שירות

שיווק

ניהול הזדמנויות

  1. פתוח
    1. פוטנציאלי
    2. הצעה
    3. הזמנה
  2. ביצוע
    1. זכיה
    2. בעבודה
    3. בהמתנה
  3. סגור
    1. בוצע
    2. הפסד

הגדרת תהליכים נוספים במערכת

שיתוף מידע

הנהלת הארגון

אבטחת מידע

תחומים מיוחדים עם מכנה משותף.

לפעמים הארגון שלכם בתחום מסויים או יש צורך למחלקה מסוימת בפתרון. במקרה כזה לא תמיד כדאי לקנות פתרון ייחודי לאותו ענף כי בדרך כלל תחום ה CRM לא חזק שם בלשון המעטה.

תחומים אפשריים:

הקמת המערכת

כשסיימנו לנסח את הדרישות שלנו מגיע סוף סוף החלק המעשי.

 

החלטות על מסכי התוכנה

שדות במסכים השונים

הגדרת התהליכים השייכים למסך

הגדרת תהליכים רוחביים

 

ייבוא נתונים מהמערכת הקודמת

שאלות שיש לשאול:

 

לקבוע לוחות זמנים בין הספק ללקוח ולסיום:

לסיכום

מומלץ מאוד לעבוד צמוד לספק התוכנה, ולהיעזר בו באפיון המערכת. גם אם צריך להשקיע בכך כסף. אפשר גם להיעזר ביועץ חיצוני אשר ילמד את התהליכים בארגון ויעבוד מול הספק.