התקשרו 03-6101800|sales@impactsoft.co.il

איך CRM משפר את חווית הלקוח

איך CRM משפר את חווית הלקוח

By |2019-12-15T11:56:56+02:0015/12/2019|

מערכת ה- CRM מאפשרת לחברות ועסקים ברחבי העולם לפתח אסטרטגיות יעילות, לניהול קשרי הלקוחות שלהם. המערכת תורמת לשיפור התקשורת עם לקוחות קיימים ואף מעודדת את יצירת המשפכים השיווקיים הנכונים, שיביאו אליכם את הלקוחות החדשים המתאימים. 

 

אחד היתרונות הגדולים ביותר של מערכת ה- CRM, הוא שהיא משפרת את החוויה של הלקוח: חוויית הקנייה, חוויית הצפייה, חוויית הפיתוי, כולן בולטות יותר ומותאמות יותר לאישיות של קהל היעד שלכם. חוויית הלקוח מהווה חלק אינטגרלי מההצלחה של כל עסק.

 

ככל שחוויית הלקוח טובה יותר, כך שביעות הרצון שלו גבוהה יותר, הוא מפתח כלפי המותג שלכם ביטחון ורצון לשוב ולרכוש מכם מוצרים, הוא יבחר לפנות דווקא אליכם כשיזדקק אליכם ויתפתה יותר בקלות לרכוש מכם מוצרים או שירותים, במיוחד כאשר הם במבצע.

 

מערכת ה- CRM מסייעת לכם ליהנות מהחוויה הזו והרבה יותר.

 

כל המידע תחת קורת גג אחת

 

היתרון הגדול ביותר של מערכת ה- CRM, הוא היכולת שלה לאגד כל כך הרבה מידע, בתצורה נוחה לשימוש. 

 

בכל פעם שלקוח רוכש מכם מוצרים, אתם והעובדים שלכם נהנים מכמויות עצומות של ידע אודותיו: שמו המלא, מקום המגורים שלו, כתובת המייל שלו, הפלאפון שלו ועוד.

 

מחקר שיווקי מעמיק יותר, יסייע לכם לדלות מידע נוסף אודות הלקוחות: דפי פייסבוק ואינסטגרם, העדפות גלישה ורכישה, ימי הולדת, מצב אישי (נשוי/ה, רווק/ה, גרוש/ה), מצב כלכלי ועוד.

 

כל המידע הזה מוזן ונשמר ב- CRM לנצח: המידע בדרך-כלל יגובה על ידי ענן או שרת פרטי, בכדי להבטיח כי המידע הזה יישמר לעד.

 

כל עובד שמקבל מכם שם משתמש וסיסמא, יכול ליהנות מהמידע הזה ולהיעזר בו, בכדי לשפר את חוויית הלקוח שלכם: צוות המכר שלכם, שימור הלקוחות שלכם והשיווק שלכם כולם זקוקים למידע הזה, בכדי להתאים ללקוחות הפוטנציאליים וללקוחות הקיימים שלכם תהליכי מכירה איכותיים, שמתאימים לאישיות שלהם ויעודדו אותם להמשיך ולפנות אליכם.

 

מערכת ה- CRM אף מייצרת סטטיסטיקות ותחזיות מהמידע, שנתונים לשימוש העובדים. הסטטיסטיקות מסייעות להם ללמוד אם תהליכי המכירה אכן מביאים לחוויית לקוח מקסימלית ולשפר אותה, כך שתהיה אפילו טובה יותר. 

 

שמרו על קשר עם לקוחות

 

מערכות CRM טובות כוללות מערכות אוטומציה שיווקיות כלומר, מערכות שמאפשרות לשלוח ללקוחות שלכם מידע על בסיס קבוע ובאופן אוטומטי.

 

רוב מערכות ה- CRM מקושרות עם מערכות המיילים השונות ומאפשרות לשלוח ללקוחות מיילים המכילים תוכן פרסומי, ללא שום מאמץ.

 

המערכת מאפשרת לכם לשלוח מגוון רחב של מיילים: עלוני מידע, מבצעים, הצהרות חידוש, טיפים, מיילים שמטרתם לעודד התערבות של הקהל ועוד. הלקוחות שלכם יעריכו את המיילים הללו, משום שהם יותאמו לצרכים האישיים שלהם. 

לדוגמא, מערכת ה- CRM תדאג להפנות את המייל לכל לקוח ולקוח, בפנייה אליו בשמו הפרטי. סקרים מעידים כי 62% מהלקוחות פותחים את המיילים שלהם, כאשר הם ממוענים אליהם באופן אישי.  

 

מערכת ה- CRM תייצר טמפלטים של שיח, שתואמים את השפה השגרתית של קהל היעד שלכם. הטמפלטים מסייעים לחסוך זמן רב בייצור תוכן שהוא איכותי ושיווקי.

 

מערכת ה- CRM אף יכולה לשלוח מיילים אישיים, שידגישו בפני הלקוחות שלכם עד כמה הם חשובים עבורכם: מיילים המברכים מזל טוב ביום ההולדת או ביום הנישואין, מיילים שמציעים ללקוח מוצר בהתאם לרכישות האחרונות שלו או מבצע שזמין אך ורק לו, כולם יעניקו לו תחושה כי הוא מיוחד, כי בחרתם במיוחד בו וכי אתם זוכרים אותו. ההערכה הזו תינטע בלקוח ביטחון ורצון לשוב ולרכוש מכם.

 

חוויה עקבית

 

מערכת ה- CRM מאפשרת לכם ולעובדים שלכם לתזמן את התכנים שאתם מעבירים ללקוחות שלכם, על בסיס קבוע. פרסום קבוע משדר ללקוח אמינות ושגרה שבועית או חודשית, שכוללת מייל מכם. הסיכויים גבוהים יותר כי כאשר המייל נשלח על בסיס קבוע ומדויק, הלקוח אכן יעיין בו ויתעניין בתוכנו.

 

היכולת ליצור תוכן עקבי, יוצרת חוויה עקבית כוללת עבור הלקוח. המערכת יכולה לסייע לשלוח מיילים אוטומטיים לאחר רכישה, מיילים שמבקשים משוב לאחר זמן מה מקובל, מיילים שמציעים לשוב ולעיין במוצרים שנצפו בעבר או לשוב לעגלת קניות מלאה, שעדיין לא שולמה. כתוצאה מכך, הלקוח יתפתה לשוב לגלוש באתר ולבחון מוצרים חדשים. 

 

בזכות מיילים עקביים, הלקוח יחוש כי החברה שלכם היא גוף אמין, חזק ויוקרתי, שכדאי לו לשוב אליו.

 

ספקו ללקוחות מידע רלוונטי

 

המידע הרב שנאגר במערכת ה- CRM, מאפשר לכם להכיר את הלקוחות שלכם באופן אישי. על ידי כך, אתם יכולים לייצר עבורם תכנים מעניינים, שיפנו אליהם באופן אישי ויעודדו אותם להיכנס אליכם ולקרוא עוד. 

 

אם האתר שלכם מציע מכירה של סבונים דקורטיביים, אתם יכולים לייצר מאמרים שמציעים כיצד להכין סבונים כאלו, מהם היתרונות של הרכיבים הטבעיים בסבונים ומהו המקור הטבעי שלהם. ישנם אינספור נושאים שאפשר לספר אודותיהם, שיעניינו את הלקוחות שמעוניינים במוצרים שלכם. ככל שתסקרנו אותם, כך הם יאהבו לשוב, לקרוא באתר ולאורך הזמן, לשוב לרכוש באתר שלכם.

 

משכו לקוחות חדשים

 

המידע הרב שמצוי במערכת ה- CRM, הסטטיסטיקות והתחזיות, כולם מגיעים לידיהם של העובדים שלכם: בתחומי השיווק, המכר ושימור הלקוחות.

 

כל אחת מהחטיבות הללו זקוקה למידע הטמון במערכת ה- CRM, בכדי לאפיין כיאות את הלקוח שלכם ולהתאים עבורו את החוויה המדויקת.

 

אפיון של קהלי היעד יסייע להתאים את התסריטים שבהם אנשי המכירות שלכם יפנו ללקוחות שלכם בטלפון או בחנות הפיזית שלכם, יתאימו את השפה של האתר שלכם, של הפוסטים שאתם מפרסמים ברשתות החברתיות ופעמים רבות, גם את הדרך שבה תנהלו פגישות עם לקוחות ענק ספציפיים.

 

השאיפה היא שהלקוחות הפוטנציאליים ייהנו לקרוא את התכנים שלכם, יתעניינו בתוכן שאתם מפרסמים ואף יוכלו להגיב על התוכן ולהפגין מעורבות וחיוביות כלפי החברה שלכם. חיוני לפרסם את העסק שלכם בכלל הפלטפורמות האינטרנטיות כיום. מערכת ה- CRM מסייעת לעובדים שלכם ללמוד כיצד לייצר את התוכן המתאים, שיעודד אותם להתקשר אליכם, לקבוע פגישה או להזמין את המוצר.

 

המידע במערכת ה- CRM מסייע להכתיב כיצד כדאי לכם ולעובדים שלכם להתנהל, בכדי להצליח ולסגור עסקה, בין אם זה באמצעות הטלפון או באופן אישי. בכדי להצליח ולכבוש את לב הלקוח, חיוני להכיר את התחביבים שלו, את המצב הכלכלי שלו, את מצבו המשפחתי ואת הסיבה שהוא מביע עניין במוצר שלכם. המכירה מתבצעת ביעילות, בזכות מערכת ה- CRM, המסייעת לאנשי המכירות שלכם ללמוד את הלקוח מבפנים ומבחוץ.

 

בתום תהליך המכירה, מתחיל תהליך השימור. צוות שימור הלקוחות שלכם אף הוא ייהנה מתסריטים מותאמים, שיסייעו להם להשרות ביטחון על הלקוח ולעודד אותו לשוב ולפנות אליכם.

 

 

בזכות מערכת ה- CRM, חוויית הלקוח שלכם תשתפר פלאים באמצעות מספר דרכים פשוטות ולאורך זמן, אוטומטיות לחלוטין. המערכת מאפשרת לכם לשמר את הלקוחות הקיימים שלכם ולפתות קהלי יעד חדשים, בזכות יצירת רשת של מידע, תחזיות וסטטיסטיקות, שמלמדים מיהם הקהלים האמיתיים שלכם, וכיצד תוכלו לפנות אליהם נכון.

 

מערכות CRM הן בעלות ערך רב לכל עסק קטן או גדול, משום שהמידע והיעילות שלה, מביאים לחוויית הלקוח המדויקת.