התקשרו 03-6101800|sales@impactsoft.co.il

כיצד לבחור את מערכת ה CRM הנכונה לעסק שלכם?

כיצד לבחור את מערכת ה CRM הנכונה לעסק שלכם?

By |2020-02-13T13:22:05+02:0013/02/2020|

  • על מנת להעניק שירות מיומן ומקצועי ללקוחות שלכם, אתם רוצים להטמיע מערכת CRM כבר בשלבי ההקמה הראשוניים של העסק.
  • במהלך החיפושים אחר מערכת CRM, מומלץ להתייחס לצרכי העבודה שלכם, אך גם לסטנדרטים שהלקוחות שלכם מצפים לקבל, במהלך מערכת היחסים העסקית.
  • הטמעה של מערכת CRM כיום, יכולה לשרת אתכם גם בעתיד. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור מערכת שיכולה לבצע שינויים בתגובה לעלייה בפעילות העסק.

כל עסק צעיר עובר שלבים שונים לאורך ההתפתחות העסקית אשר דורשים התאמות והרחבות של התשתיות ותוכנות העבודה. רק כך אתם יכולים להעניק ללקוחות שלכם את השירות הטוב ביותר, המוצר הטוב ביותר ואת שביעות הרצון האולטימטיבית מהשירותים שלכם. כיום, בעולם הדיגיטלי, קשה מאוד לעקוב אחרי כמויות המידע הגדולות ואי אפשר להסתמך רק על הערות כתובות במהלך יום העבודה. כפועל יוצא, ניתן ואף רצוי להשתמש במערכת CRM, לניהול קשרי לקוחות, כבר מהשלבים הראשוניים לפעילות החברה. בצורה זו תוכלו ליצור תהליכי עבודה עקביים ורווחיים אל מול כל הלקוחות שלכם, כבר ממעמד שיחת הטלפון הראשונה.

יחד עם זאת, הבחירה במערכת CRM לעסק שלכם היא בחירה אשר חייבת להתחשב הן בהרגלי העבודה האישיים שלכם והן בדרישות הלקוחות. אם החלטתם שהגיע העת לשלב מערכת CRM בעסק, אתם נדרשים לבצע תהליך חשיבתי, על מנת לבחור את המערכת שתעמוד בכל הדרישות שלכם.

באיזה שלב מומלץ לשלב מערכת CRM בניהול העסק?

מערכת  CRM, היא מערכת לניהול קשרי לקוחות, אשר כל מטרתה היא ליצור תהליך עבודה יעיל ומקצועי אל מול כל לקוח. המערכת מאפשרת לכם להציג בכל רגע נתון את כל המידע אודות הלקוחות שלכם, בדרכים שונות אשר יכולות לסייע לכם לבצע החלטות יומיומיות ורחבות טווח כאחד. בדיוק מסיבה זו, הטמעה של מערכת CRM כבר בשלבי ההקמה היא החלטה עסקית עם יתרונות רבים. יתרונות אותה אתם יכולים לנצל לטובת יצירת תרבות שירות והרגלי עבודה מעולים, בעלי השפעה לעתיד העסק.

את האפשרות ליצור תפיסת שירות לקוחות אידיאלית. לבצע תהליכי מעקב אחר מערכת היחסים עם הלקוחות. ליצור לוח זמנים למשימות שונות. ואפילו לתעד שיחות עם הלקוחות- אתם יכולים להביא לידי ביטוי בתוך מערכת CRM מקצועית, דווקא כי אתם נמצאים בשלבי פיתוח והקמה של עסק. ניהול משימות בעסק צעיר, הוא אספקט חיוני בעל השפעה מאוד גדולה על התוצרים הסופיים. בדיוק כפי שאתם משקיעים את כל המשאבים שלכם בפיתוח המוצר, כך ראוי להשקיע משאבים גם ביצירת תהליכי עבודה מאורגנים וברורים אל מול כל לקוח בעזרת מערכת CRM מקצועית.

איך לבחור מערכת CRM לעסק?

אם החלטתם שאת כל המידע שאגרתם אודות הלקוחות, אתם רוצים להעביר למערכת מקצועית ולהפסיק להשתמש בזיכרון, אתם כבר עולים על דרך המלך לכיוון הצלחה עסקית. יחד עם זאת, כיום ישנו היצע מערכות CRM רב שמתאים לצרכים שונים. לפיכך, אתם רוצים לבחון את המערכות השונות לפי כמה קריטריונים:

  1. אפיון לקוחות- כדי לאפשר לכם לרכוש מערכת שתלווה אתכם לאורך זמן, אתם רוצים לבצע תהליכי אפיון לקוח מקצועיים. תהליכים אלו מסייעים לכם להבין את כל המסע שעובר לקוח מרגע השיחה הראשונה ועד להפיכתו ללקוח קבוע, כולל מכירות חוזרות ושיחות שימור ושירות לקוחות. עם האפיון הראשוני, תוכלו ליצור מיפוי של הצרכים וכך להבין איך המערכת יכולה לשרת אתכם.
  2. ליווי מקצועי- כדי לבצע את הטמעת המערכת בחברה בצורה חלקה, אתם רוצים לבחור במערכת אשר מספקת לכם שירות לקוחות קבוע וזמין. התמיכה אותה אתם מקבלים מצוות המטמיעים, היא חלק קריטי אשר יכול לקבוע במידה רבה, את איכות המערכת שתקבלו עם סיום ההטמעה. לצד זאת, במהלך העבודה השוטפת, תקלות טכניות עשויות להופיע. במידה ואינכם אנשי מחשבים מומחים, תמיכה טכנית מקצועית, היא נדבך חשוב לא פחות של השירות אותו אתם רוצים לקבל. כך מצטמצם זמן העיכוב אל מול הלקוחות שלכם, במקרה ויש תקלה משביתה.
  3. מערכת נוחה לעבודה- נוחות היא עניין סובייקטיבי מאוד, אך משמעותי כאשר אתם עוסקים בממשק עבודה מרכזי בעסק. על כן, חשוב לוודא כי ממשק המערכת ברור לכם ואתם יכולים לראות את עצמכם עובדים איתו לאורך זמן. כמו כן, אתם יכולים לוודא אל מול החברה האם ניתן לבצע שינויים כדי להתאים את המערכת לצרכי העבודה שלכם, בהווה ובעתיד.
  4. ריבוי תהליכים- מערכות CRM חדשות יכולות לתמוך בכמה ממשקי עבודה במקביל. לטיפול בענייני בק אופיס (Back Office), אתם יכולים להסתייע במערכת על מנת לבצע מיפוי מלאי, ניהול מערכות תפעול וניהול פרויקטים לטווח הארוך. בניהול של כל ממשקי החוץ של החברה, ניתן להתקין מערכת ניידת לאנשי מכירות השטח, לבצע ניתור של מכירות באינטרנט ואפילו לבצע מעקב אחרי קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות. אתם רק צריכים להחליט מה הם התהליכים שאתם רוצים לנהל בעסק שלכם, והמערכת יכולה לסייע לכם לשמור על שליטה. כתוצאה מכך גם לשפר פלאים את תפוקות העסק.
  5. התאמה אישית- בשלבים הראשוניים של הטמעת המערכת בעסק, אתם מעוניינים לבצע כמה תהליכי פרסונליזציה (Personalization). המטרה היא ליצור את המערכת שעונה על כל הדרישות שלכם, ומאפשרת לכם להעניק את השירות האידיאלי ללקוחות שלכם. למשל, על ידי הטמעה של מערכת לניהול לוחות זמנים, הקמה של תיקי לקוחות לפי פרמטרים אישיים שלכם, או התקנה של תוכנות להעברת מסרים ושליחת מיילים ללקוחות. מערכת CRM מקצועית, היא מערכת אשר מתאימה את עצמה אליכם ולא דורשת מכם להגדיר את סדרי העבודה מחדש. 

ניהול מידע לטווח הארוך – מערכת CRM שגדלה עם העסק

המערכת שאתם בוחרים להטמיע בימיו הראשונים של העסק, יכולה להיות מערכת אפקטיבית מאוד, לצרכים הנוכחיים. אבל, כמו כל עסק אחר, גם אתם שואפים לגדול ולהרחיב את כמות הלקוחות באופן קבוע. בדיוק מסיבה זו, רכישת רישוי והטמעה של מערכת CRM לעסק, היא החלטה אותה אתם רוצים לקחת לטווח הארוך. ולכן, מומלץ לבחון את אפשרויות הרחבת הפעילות בעתיד. האם תוכלו להוסיף עובדים נוספים, ליצור הפרדה בין מנהלים ועובדים, לפתח את המערכת לטובת מחלקות שונות, ועוד. 

כמו כן, חשוב להתייחס לנתונים טכניים של המערכת, על מנת לרכוש את המוצר שיאפשר לכם עבודה רציפה וחלקה לאורך השנים. בדרך כלל, במיוחד בעסקים קטנים יחסית, מערכות CRM הן מערכות שפועלות על בסיס ענן נתונים, כך שאין צורך לבצע התקנה פיזית בבית העסק. יחד עם זאת, חשוב לשים לב לנפח הנתונים הנבחר (אשר מאפשר לכם לשמור מסמכים על גבי הענן), במיוחד אם אתם צופים התרחבות עתידית לעסק. כמו כן, שווה לבדוק האם ניתן להתממשק עם מערכות אחרות שפועלות או עתידות לפעול בעסק.

מערכת CRM שעונה על כל הדרישות שלכם, היא מערכת שיכולה ללוות את העסק שלכם לאורך פרק זמן ארוך במיוחד. כל תהליך ההטמעה וההתאמה של המערכת הם אלו אשר הופכים אותה לכל כך יעילה לעסק שלכם. על כן, מומלץ לקחת את הזמן, ולבצע את כל בדיקות הרקע הנדרשות לכם על מנת להחליט. החלפות תכופות של מערכות CRM, עלולות לפגוע בשגרת העבודה וליצור ללקוחות שלכם תחושה של חוסר מקצועיות. 

ל30 ימי ניסיון בחינם וללא כל התחייבות במערכת SKYZ CRM, כדי לבדוק האם המערכת שלנו היא המערכת הנוחה ביותר לתפעול העסק שלכם –  הצטרפות לSKYZ CRM