התקשרו 03-6101800|sales@impactsoft.co.il

שיווק באמצעות SMS

שיווק באמצעות SMS

By |2020-01-09T11:41:33+02:0009/01/2020|

כיום, כולנו הולכים עם חבר דיגיטלי ביד, הלוא הוא הפלאפון החכם. מסיבה זו, שיווק באמצעות SMS מהווה שיטת שיווק יעילה וכדאית, שהסיכויים גבוהים מאוד שהלקוח יקרא.

 

ועם זאת, השאלה שהכי חשוב לשאול היא האם ה- SMS שאתם שולחים ללקוח ישמח אותם או יכעיס אותם?

כיצד אתם יכולים לקבוע? תעקבו אחר אסטרטגיות שיווק נכונות, שיסייעו לכם לשלוח הודעה מושכת, חמה ומפתה.

 

במאמר זה נבחן מהו בעצם שיווק באמצעות SMS, מדוע הוא כה כדאי וכיצד ניתן להביא להליכי שיווק אופטימליים, שיביאו לרכישות רבות.

 

הגדרת שיווק ב- SMS

 

עסקים רבים שולחים הודעות SMS ללקוחות כיום, בכדי לשווק את עצמם. עסקים יכולים לשלוח הודעות ללקוחות פוטנציאליים, ללקוחות קיימים ולכלל הקהל הדמוגרפי שלהם, בכדי לעודד רכישה של מוצרים, לייצר דיאלוג עם הלקוחות ולהגדיל את המודעות של הלקוחות למותג שלהם. 

 

ישנם אינספור סגנונות של הודעות SMS שיווקיות: קופונים, הודעה על מבצעים ומכירות ענק, יצירה של תחרות או הגרלה, פניה אישית של מזל טוב ביום ההולדת או ביום הנישואין ועוד. כל אחד מהם, מעודד את הלקוח להתעניין במוצרים או בשירותים שלכם בצורה כזו או אחרת.

 

יתרונות השיווק באמצעות SMS

 

שילוח מהיר

 

שיווק באמצעות הודעות SMS הוא המהיר ביותר: תוך שניות, אינספור לקוחות יפתחו את הפלאפונים שלהם, בכדי לבדוק מי שלח להם הודעה. סקרים מעידים כי- 90% ממשתמשי הפלאפונים, קוראים את הודעות ה- SMS שלהם ב- 3 הדקות שהראשונות שההודעה נשלחת. כתוצאה מכך, תוכלו לשלוח הודעות שמתייחסות לתקופת זמן קצרה כמו מכירת חיסול של יומיים או להציע קידומים שנערכים מיום שליחת ה- SMS ועד לתאריך ספציפי. אתם אף יכולים להגדיר מבצע ביום ספציפי, בכדי להגדיל מכירות ביום זה. 

 

הסיכויים מאוד גבוהים שהלקוחות יפתחו את ההודעה

 

שיווק באמצעות הודעות SMS הוא אישי יותר ובולט יותר, לעומת יתר ההתרעות שעולות במכשיר החכם של הלקוח. כ- 98% מהאנשים פותחים את כל ההודעות שלהם. בהשוואה לכך, רק 20% מהאנשים נוטים לפתוח מיילים שיווקיים. 

 

כאשר לקוחות מקבלים הודעה במייל או בפייסבוק, עליהם להיכנס לאפליקציה ולעבור על הודעות רבות, שיתכן והם לא קראו כלל. משום שמדובר בפלטפורמות ששולחים אליהם הרבה תוכן פרסומי ותוכן אינפורמטיבי כיום, הסיכויים נמוכים יותר שהלקוחות ישימו לב למייל שלכם ואכן יתפתו לפתוח אותו ולהתעניין בו.

 

ועם זאת, הודעות SMS הן פלטפורמה שונה לחלוטין. רוב האנשים מקבלים הודעות מחברים, בני זוג ובני משפחה. כתוצאה מכך, הסיכויים מאוד גבוהים שכשישימו לב להודעה, הם ימהרו לפתוח אותה בכדי לראות מי השולח.

 

רוב האנשים מתעלמים מהודעות SMS לעיתים רחוקות, לכן הלקוחות יוכלו לאתר את ההודעה במהרה, בלי לברור אחר רשימה ארוכה של הודעות. בנוסף, כיום רוב הפלאפונים מציגים את תוכן ההודעה על המסך, עוד לפני שהלקוח פתח אותה בכלל. בזכות זאת, הלקוח ייחשף לתוכן כך או כך.

 

שיעור תגובה גבוה יותר

 

הודעות SMS לא רק נפתחות ונקראות לעיתים קרובות יותר, אלא גם זוכות לתגובה מרוב הלקוחות. נמצא כי כ- 45% מקהל הלקוחות שמקבל את ההודעות, נוהג להשיב להן או לבצע את הפעולה המתבקשת.

 

שיעורי התגובה של הודעות ה- SMS, יסייעו לכם לגלות עד כמה אסטרטגיית השיווק שלכם היא אפקטיבית. לדוגמא, אם אתם שמים לב שהודעה מסוימת לא מקבלת הרבה תגובות, כדאי לכם לנסות ולשדרג אותה ולשלוח אותה בשנית. אם מקבלי ההודעה מגיבים יותר בפעם השנייה, אתם בכיוון הנכון. 

 

שיעורי תגובה גבוהים, מצביעים על סיכויים גבוהים יותר ליהנות ממכירות. רוב הלקוחות אוהבים לתקשר כיום באמצעות הודעות SMS, כאשר קבלה של הודעות SMS בדרך כלל לא נתפסת כמעיקה, אלא כקלילה יותר לעומת שליחת מידע באמצעות מייל, לדוגמא.

 

תקשורת באמצעות הודעות SMS, מסייעת למשוך את תשומת הלב של הלקוח ולתקשר עמו בדרך שבה אתם רוצים, בפלטפורמה שנוחה להם. כתוצאה מכך, הסיכויים גבוהים יותר שתקבלו מהם תגובה חיובית.

 

שיווק נכון באמצעות SMS

 

אם אתם שואפים להרשים את הלקוחות שלכם בהודעות SMS קלילות, אינפורמטיביות ומרשימות, עקבו אחר הטיפים הבאים.

 

זכרו לבקש רשות

 

העובדה שיש לכם את מספר הטלפון של הלקוח שלכם, אינה קובעת בהכרח כי אתם יכולים לשלוח לו הודעות SMS. מעבר לעובדה שיתכן וחלק מהלקוחות יבוזו למותג שלכם כתוצאה מכך, לא חוקי לשלוח הודעות SMS לכל לקוח באופן שרירותי.

 

דאגו לשאול את הלקוחות שלכם אם אתם יכולים לשלוח להם תוכן, הציעו להם תוכן אינפורמטיבי או מבצעים בעבור האפשרות לשלוח להם את ההודעות, וקוו כי יאמרו כן. אל תהססו לשאול את הלקוחות, רובם יבחרו ליהנות מהודעות SMS, משום שמדובר בשיטה נוחה והם ירצו ליהנות מהמבצעים והמידע בתצורה זו.

 

השתמשו בכלי שיווק 

 

כאשר אתם שולחים את ההודעות, כמובן שאינכם עושים זאת מספר אחר מספר, מהפלאפון שלכם. בכדי לייצר הודעות שיווקיות ולשלוח אותן ביעילות, כדאי לכם להשתמש במערכות לשיווק SMS, כמו מערכת ה- CRM.

 

מערכת לשיווק הודעות SMS, מאפשרת להתאים את הודעות ה- SMS לקהלי היעד והלקוחות שלכם, על בסיס מידע קיים אודות לקוחות שרכשו מכם בעבר. בזכות זאת, תוכלו לעקוב אחרי מה שהלקוח בחר לעשות לאחר שליחת ההודעה (לפתוח, להגיב, לרכוש מוצר…), לקבוע זמן שילוח ספציפי, ולעדכן כי כאשר לקוחות מבצעים פעולה כמו רכישה של מוצר שלכם, הם יקבלו הודעת SMS אוטומטית.

 

מערכת שיווק באמצעות SMS אף מסייעת לבחון את אחוזי ההצלחה של ההודעות, כך שתדעו כיצד לשנות את האסטרטגיה שלכם ולשדרג אותה, בכדי שיותר לקוחות יבחרו להגיב אליהן.

 

נסחו הודעות בעלות ערך

 

כאשר הלקוחות מקבלים מכם הודעה, הם מצפים לקבל אחת שמשתלם להם לקרוא, לכן אל תשלחו הודעה פשוט בכדי לשלוח הודעה. במקום, דאגו לייצר אחת שתעורר בלקוחות שלכם רגש ופעולה.

 

כל לקוח שיפתח הודעה שמציעה לו קופון או מבצע, ישמח שפתח אותה וככל הנראה ירצה ליהנות מהמבצעים האפשריים. הצעות אישיות, יגרמו ללקוחות שלכם לחוש כי הם הלקוחות מספר 1 שלהם. אם תעניקו ללקוחות שלכם את ההרגשה שהם מיוחדים, הם יעריכו את המותג שלכם יותר, יבטחו בו וירצו לקנות מכם.

 

פנייה אישית

 

כשלקוחות מקבלים הודעות שמותאמות להם בהתאם להעדפות האישיות שלהם, הסיכויים גבוהים יותר שיזדהו עם התוכן ויבחרו לקנות. 

 

ראשית, דאגו לפנות לכל לקוח בשמו הפרטי, בכדי לגרום לו להרגיש מיוחד וכי ההודעה שנשלחה מיועדת אך ורק לו. בנוסף, שלחו לו מידע או הצעות שמכוונים במיוחד עבורו, בהתאם למיקום שלו והמידע שברשותכם אודותיו. 

 

 

פנייה קצרה

 

הודעת SMS אמורה להיות קצרה וקולחת, קלילה. לכן דאגו להעביר ללקוחות מסר חזק וברור. התחילו כל הודעה בנושא שלה כמו – מבצע, קופון או הזמנה ל- X. הנושא יעניין את הלקוחות ויעודד אותם להמשיך לקרוא.

 

לאחר מכן, דאגו לפרט מעט מאוד מידע, ולחבר קישורים למידע נוסף בעמוד נפרד או באתר שלכם. ברגע שהלקוחות בחרו להגיב ולעבור לדף הבא, הם הביעו עניין פיזי, שהסיכויים גבוהים שיהפוך למכירה. 

 

פנייה בזמן

 

לזמן יש כוח רב בהודעות SMS, שכדאי לכם לנצל לטובתכם: כאשר חג הולך ומתקרב, יום ההולדת או יום הנישואין של הלקוחות או פשוט מגיע זמנו של יום מכירות כמו בלאק פריידי כדאי לכם לשלוח ללקוחות שלכם את ההודעות בתאריכים ספציפיים, בכדי שיעוררו את הסקרנות שלהם בשעת השיא ויניעו אותם לבצע רכישה.

 

למידע נוסף על ניהול קמפיין מובייל ויכולות מערכת הCRM, אתם מוזמנים להיכנס לקישור הבא.

המערכת זמינה לכם ל30 ימי התנסות ללא עלות.  להצטרפות